Sofia Pölkky: Treenivinkit kehonhuoltoon

Moi, tulin jakamaan teille pikaisesti muutamat treenivinkit kehonhuoltoon liittyen. Keihäänheitto on todella repivä laji, joten kehonhuolto on tosi tärkeää. Itse venyttelen ja rullailen joka ilta maksimoidakseni parhaan mahdollisen palautumisen keholleni. Tässä postauksessa keskityn kuitenkin rullailuun.

Suosin rullailua sellaisella rullalla, jossa on erilaisia kohoumia. Rullia löytyy monia erilaisia, eri värisiä ja kokoisia. Hintaakaan niillä ei ole paljon yli 10€. Kohoumat rullassa lisäävät sen tehokkuutta erittäin hyvin. Lihasten rullailu voi olla aluksi tuskallista, mutta muutaman rullailu kerran jälkeen se on jo paljon helpompaa.

Jalat on erittäin helppo rullata. Laitat vain rullan rullattavan lihaksen alle ja lähdet tekemään edestakaisin liikettä. Suosittelen aloittamaan pohkeista ja etenemään siitä ylöspäin. Rullailen itse kutakin lihasta summissa jonkin aikaa siten, miten itsestä hyvältä tuntuu. Saman voi toistaa reisille ja penikoille. Kaikista tuskallisinta minulle on rullata penikat ja ulkoreidet.

Selän ja lapaluiden alueen rullaaminen onnistuu helposti, vaikka samalla TV:tä katsellessa. Tässä liikkeessä sinun tulee nostaa itsesi rullan päälle ja pitää kehosi sen päällä samanaikaisesti, kun teet edestakasin liikettä.

Viimeisenä esittelen heittäjän tärkeimmän huoltokeinon, joka on käsien rullaaminen. Tämäkin liike toistetaan samalla tavalla kuin edellä mainitut. Hyviä kehonhuolto hetkiä toivotellen, Sofia Pölkky!

Seuraa Instagramissa:
@sofiaidamaria

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Name *