Pyry Niskala: Treenivinkit

Hei vaan teille arvon lukijat! Tällä kertaa blogin aiheena oli tarkoitus olla treenivinkit. Blogista ei varsinaisesti tullut treenivinkki-aiheista, vaan iskin pöytään liikkuvuushaasteen! Haasteessa on kyykkyjä kolmessa eri muodossa ja lisäksi viimeisestä versiosta on vielä haastavampi toteutustapa. Liikkeet vaativat liikkuvuutta koko keholta. Etenkin nilkoilta, lonkilta, selältä, rintarangalta sekä olkapäiltä vaaditaan liikkuvuutta liikkeitä toteutettaessa.

Seuraavaksi käydään läpi liikkeet lyhyen ohjeistuksen kera ja perään tulee vielä liikkeet videolla allekirjoittaneen tekemänä.

  1. Syväkyykky: Normaali syväkyykky keppi hartioilla. Jaloilla noin hartioiden levyinen asento. Selkä pysyy mahdollisimman suorana koko kyykyn ajan. Reisi menee kyykyn aikana alle vaakatason. Leuka pysyy vaakatasossa. Keppi pysyy koko ajan kengänkärkien muodostaman linjan takana.
  1. Tempausvala: Keppi tempausotteessa pään päällä. Jaloilla noin hartioiden levyinen asento.  Kädet pysyvät lukossa suoraan ylöspäin. Selkä pysyy mahdollisimman suorana koko kyykyn ajan. Reisi menee kyykyn aikana alle vaakatason. Leuka pysyy vaakatasossa. Keppi pysyy koko ajan kengänkärkien muodostaman linjan takana.
  1. Kyykkyvala: Keppi niskan ja käsivarsien välissä. Kädet suoraan ylöspäin. Kädet yhdessä, kämmenet osoittavat suoraan ylöspäin. Jaloilla noin hartioiden levyinen asento.  Kädet pysyvät lukossa suoraan ylöspäin. Selkä pysyy mahdollisimman suorana koko kyykyn ajan. Reisi menee kyykyn aikana alle vaakatason. Leuka pysyy vaakatasossa. Keppi pysyy koko ajan kengänkärkien muodostaman linjan takana.
  1. Kyykkyvala jalat kiinni toisissaan: Keppi niskan ja käsivarsien välissä. Kädet suoraan ylöspäin. Kädet yhdessä, kämmenet osoittavat suoraan ylöspäin. Jalat kiinni toisissaan. Kädet pysyvät lukossa suoraan ylöspäin. Selkä pysyy mahdollisimman suorana koko kyykyn ajan. Reisi menee kyykyn aikana alle vaakatason. Leuka pysyy vaakatasossa. Keppi pysyy koko ajan kengänkärkien muodostaman linjan takana.

Katso vielä suoritukset videolta. Kuinka monessa liikkeessä onnistuit? Jos pystyit kaikkiin, on liikkuvuutesi erinomaisella tasolla. Liikkeet saattavat näyttää helpoilta, mutta eivät todellisuudessa sitä monellekaan ole. Jos koit jossain kohtaa haasteita, mieti mistä kohtaa liikkuvuutesi on rajallista ja yritä harjoittaa sitä aktiivisella liikkuvuusharjoittelulla. Ja sitten ei muuta kuin kokeilemaan!

Seuraa Pyryä Instagramissa @piittoni ja Twitterissä @NiskalaPyry!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Name *